بیاد بزرگمردی از قبیله ی ایمان
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 90
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 170
:: بازدید ماه : 1257
:: بازدید سال : 4549
:: بازدید کلی : 104169
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 28 / 12

 

سیدحمید حسن زاده رئیس شورای سوم شهرستان اهواز موسوم به شورای بختیاری در گفتگوی صریح و مجمل با خبرنگار بونگ مسائلی در خصوص مسئله ی گردوخاک خوزستان و ریشه های حاد شدن آن را مطرح کرد.
به گزارش بونگ نیوز وی که سابقه ی ۵ سال عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، معاونت شهرداری هفتگل ، شهردار شهرهای هندیجان ، ایذه ، مسجدسلیمان ، خرمشهر ، مدیرعامل کارخانه لوله سازی خوزستان ، رئیس شورای سوم اهواز را در کارنامه ی خود دارد ار کارشکنی و ضعف مدیریت استانی و کشوری پیرامون ریزدگردها می گوید؛
متن گفتگوی اختصاصی  با ایشان با بونگ، به شرح ذیل است :

سلام جناب حسن زاده ؛
 مسئله ی گرد و خاک خوزستان دیگر نیازی به مقدمه و شرح حال ندارد یک ماجرای شده است که همگان شاهد آن هستیم از این منظر میخواییم با شما به گفتگو بشینیم ، بعنوان سوال اول بفرمایید که کلیات پدیده ی گردوخاک خوزستان چیست ؟ و چرا این مسئله تا این حد حاد شده است ؟
درود بیکران به رواح پاک شهدای راه آزادی. پدیده ریزگردها امروزی نیست بلکه از قدیم مطرح بوده و من در شورای سوم از مسولین خواهش کردم که به این موضوع رسیدگی کنید وگرنه در اینده مشکلاتی غیرقابل حل برای خوزستان بوجود میاورد این پدیده یک بخش خارجی دارد ویک بخش داخلی ؛ بخش خارجی باید با هماهنگی بین کشورهای همسایه حل گردد وبخش داخلی بخش وسیعی از خوزستان نیاز به مالچ پاشی وتثبت خاک دارد که در گذشته اقدامات زیر بنایی انجام گرفت ولی متاسفانه تداوم پیدا نکرد. برای حل فعلی این مشکل باید فوری اقدامات داخلی را شروع کنیم که جهاد سازندگی در این زمینه تجارب ارزشمندی دارد.
بخش هماهنگی باکشورهای همسایه راهم لازم است هرچه سریعتر انجام دهیم که اقدامات عملی شروع شود امروز نه فقط برای ما خوزستانی ها بلکه برای امنیت ملی هم نگران کننده است ماهنوز در فصل زمستان هستیم شما تصور بفرمایید در تا بستان و پاییز چه اتفاقی خواهد افتاد وبرای کشوری که بالای هفتاد در صد بودجه آن از خوزستان تامین میشود نگران کننده است.
 

شما فرمودید در شورای سوم یا شورای موسوم به شورای بختیاری این مسئله رو مطرح کردید و از مسئولین امر خواهش کردید که مسئله رو رسیدگی کنند ؟ من اول از خود جنابعالی سوال میپرسم که حضرتعالی بعنوان فردی که در شورای سوم اهواز موسم به شورای بختیاری حضور داشته و بعنوان رئیس این شورا بوده اید چه اقداماتی را انجام داده اید؟
متاسفانه بخش عظیمی از مشکلات خوزستان مربوط به دوران احمدی نژاد است که یکی از آن ریز گردها هستند حمل ونقل درون شهری وبرون شهری وضع جاده های پر تردد مثل جاده مسجدسلیمان اهواز مسجدسلیمان شهرکردو ایذه اهواز ایذه شهرکر وتصادفات دل خراش قطارشهری اهواز که به یک افسانه تبدیل شده … انحراف اب از سرچشمه های کارون که مشکلات آن در چند سال آینده نمایان خواهد شد من این موضوعات  و موضوع زمین خواری در اهواز را پیگیری نمودم که متاسفانه با واکنش منفی مسولین استان مواجه شد در بحث انتقال آب و ریز گردها وخاک .حمل ونقل وقطار شهری همه را پیگیری کردیم و  سوابق آن موجود است متاسفانه بجای توجه به حرفهای کارشناسی و تذکرات ما اقدام به پرونده سازی برای من کردند وبجرم تضعیف مسولین نظام و سیاه نمایی مرا بازداشت کردند.
یعنی به جای اینکه بر روی حرفها و نظرات شما کمی تامل و درنگ کنند فورا حربه ی اتهام و محکوم کردن رو در پیش گرفتند؟ این مسئله حاکی پیامهایی است که بیشتر سیاسی به نظر می آید تا فنی ؟ ممکنه مسئله رو روشن تر بیان کنید ؟ و اینکه شما چه پاسخی دادید؟!
مسولین استان در یک موضوع وحدت داشتند مخالفت با شورای بختیاری خصوصا اینکه ما کار کارشناسی انجام میدادیم و بدون ترس دروغ های احمدی نژاد را بر ملا میکردیم در همان دور اول ریاست جمهوری ایشان که اوج قدرتش بود ویا هنگامی که نماینده مجلس ته مانده لیوان آب اورا میخورد ؛ در رابطه با مسایل استان من بصراحت اعلام کردم حرفهای ایشان بی ربط است آمار دروغ میدهد. .ما جلو تخلفات دولت ایستادیم ونمونه ان تفاهم نامه چهار صد میلیارد تومانی بین حجازی استاندار و شرکت استراتوس ونجفی شهردار بود که اجازه انجام ان را ندادیم و…بازگرداندن بخشی از زمین های شهردار که توسط زمین خواران غارت شده بود و….متاسفانه اعضای بختیاری آرزو بابادی داریوش ممبینی علیمراد حافظی رمضان منجزی ومن پنج نفر را بدون مراحل قانونی سلب عصویت وهمزمان بازداشت کردند بعد از تحمل صد روز سلول انفرادی با گداشتن وثیقه آزاد شدیم به دیوان عدالت شکایت کردیم رای بازگشت بکار گرفتیم و مسئولین از نا چاری شورا را منحل کردند.
 

سایر نهادها واشخاص چه کردند ؟ منظورم نماینده های مجلس و نهادهایی هستند که وابسته به دولت نیستند ؟ آیا آنها هم همین روش رو در پیش گرفتند در برخورد با نقطه نظرات شما ؟
بله همه در برخورد با شورای بختیاری وحدت داشتند سید شریف حسینی ، سیداحمد آوایی و سیدناصرموسوی که نمایندگان مجلس درشورای حل اختلاف استان بودند بدون اینکه ما را به جلسه دعوت کنندبرعلیه ما رای صادر کردند. استاندار وسایر مسولین امنیتی و فرماندار هم برعلیه شورا بودند وآقای چمران رییس شورای عالی هم بشدت با شورای اصلاح طلب بختیاری مخالف بودند و امام جمعه اهواز هم مخالف بود نامگذاری خیابان ساحلی کیان پارس بنام سردار اسعد بختیاری وکلنگ زنی یک تالار بنام بهمن علاالدین فردوسی بختیاری اورا خشمگین کرده بود.
آقای چمران این میان چه نقشی داشتند ؟! علت مخالفت ایشان چه بود ؟!
آقای چمران در آن زمان رئیس شورای عالی استانها بودند که مخالف با شورای اصلاح طلبان اهواز موسم به شورای بختیاری بودند و این دو علت داشت : اول آنکه با بنده هنگامی که شهردار خرمشهر بودم اختلافتی داشتند که موضوع این اختلافات بر سر سازندگی خرمشهر و اختلاف نظرها بود و قضیه ی آن به سالهای ۶۷-۷۲ باز می گردد و دلیل دوم القائات اصولگرایان بر علیه شورای اصلاح طلب بختیاری بود.

بعد از انحلال شما و این قضایا کسی پیگیر مسئله ی گردوخاک نشد ؟ یعنی اینطوری که اینها این مسئله ی فنی رو سیاسی کردند فکر عواقب آن نبودند ؟
بعداز انحلال شورای بختیاری کسی در فکرنبودانهاصورت مسله را پاک کردند الان که مشکل حاد شد تازه میفهمند ومتاسفانه مطبوعات استان جرات ندارند همان حرفهای گذشته ما را چاپ کنند.
به نظر شما امروز چه راهکاری رو باید مد نظر قرار گرفت ؟ چه وقت هنگامه آن می رسد که مسئله به دور از دیدهای سیاسی بررسی شود و این قائله ختم شود ؟ چه کسانی باید این میان باشند ؟

بنظر من باید بچه های قدیم جهاد ومنابع طبیعی را که اغلب باز نشسته هستند بعنوان مشاور دعوت کنند متاسفانه مسولین ما فقط بدنبال مشاورسیاسی و مشاور چاپلوسی هستندافراد کاردان همیشه به حاشیه رانده میشوندویک کارگروه واقعی در داخل استان تشکیل شود که جلسات ان را در محل های بحران خیز تشکیل دهند. در بخش خارخی هم یک تیم مذاکره کننده خارجی تشکیل شوداین خطر در تابستان خیلی جدی است و هرچه سریعترباید شروع کرد.

بعنوان کسی که این مسئله را به خوبی میشناسد و دررفع آن اینهمه هزینه پرداخت کرده است و باتوجه به اینکه منش دولت کنونی با دولت قبل تفاوت کرده است آیا جنابعالی اقداماتی رو در این راستا چه در تعامل چه مشورت و به هر نحوی ، سامان داده اید ؟

در خوزستان تحولی نمی بینم افکار احمدی نژاد حاکم است چند وقت پیش یک زمین خوار را که ما با پرداخت هزینه و به بهای بازداشت نزدیک صد پلاک از زمینهای شهرداری را پس از دوازده سال از ایشان پس گرفتیم به عنوان خیرنمونه معرفی کردند این درد و این ننگ را به کجا ببریم در حالیکه من بعد ازسی سال کار اجرایی از استاندار درخواست ملاقات کردم وقید کردم که میخواهم مشکلات را با مدرک ومستند به شما ارایه دهم وقت ندادند.
جناب حسن زاده خیلی از وقتی که در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم؛ بعنوان حسن ختام این گفتگو اگر مطلبی مدنظرتون هست را بیان کنید .
درپایان صمن تشکر ازشما لازم است به اطلاع برسانم در شورای سوم هیچگونه اختلاس ویا زمین خواری صورت نگرفت بلکه ما با فساد مبارزه کردیم حجم پروژهایی که انجام گرفت بیشتر از ده سال قبل بود وما از ابتدا هم اعلام کردیم برای روشن شدن حقایق آماده هستیم در یک دادگاه علنی به این موضوعات رسیدگی شود ولی متاسفانه اراده مسئولین استان برخورد با شورای بختیاری واصلاح طلب بودکه با ناجوانمردی تمام بشکل غیرقانونی این برخورد را انجام دادند.



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه